sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Raamattuhaaste 1/5

Ystävälläni oli facebook-sivullaan raamattuhaaste. Kun sain kuulla siitä, halusin myös nähdä sen ja tyttäreni näytti sen minulle oman sivunsa kautta. Haasteessa  oli mietitty viitenä päivänä jokin itselle tärkeä jae ja kerrottu  miksi se oli niin merkityksellinen. Kun luin niitä tekstejä olin suorastaan kade, kun en ollut facebookissa... No, "osallistun" siihen näin. Ystäväni oli haastanut aina jonkun nimetyn henkilön mukaan. Minä heitän haasteen nyt mietittäväksi teille kaikille, joita tämä kiinnostaa.

Tässä minun jakeeni: "Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi."  Ps 73:28

Vuonna 1991 eräs nainen sanoi rukoilevansa minulle puolisoa. Jonkin ajan päästä hän lähetti minulle kirjeen, johon oli jäljentänyt erään Askel-lehdessä olleen kirjeenvaihtoilmoituksen. Minua  ärsytti. Olin joskus kokeillut kirjeenvaihtoa ja päättänyt, ettei semmoista enää ikinä. Ilmoitus oli kuitenkin hyvä ja pohdin asiaa. Mietin, että jos se kuitenkin on Jumalan suunnitelma, vaikka itse olin päättänyt toisin... Kirjoitin kirjeen, mutta en lähettänyt sitä. Odotin ikäänkuin jotain vahvistusta asialle, vaikka en tiennyt mitä se olisi. Sitten eräässä tilaisuudessa kuulin jonkun rukoilevan ääneen ja hän sanoi: " ...minä olen avannut sinun eteesi oven...". Se oli siinä. Lähetin kirjeen, joka ei ollut kummoinen. Asia ei ikäänkuin ollut minun kädessäni.  No, sain vastauksenkin sitten aikanaan ja siitä se lähti:)  Jokin minun vaatimattomassa kirjeessäni, jossa mietin Jumalan tahtoa, oli vedonnut häneen. Sen mieheni kirjeenvaihtoilmoituksen nimimerkki oli Ps 73:28. Siitä tuli ikäänkuin meidän jakeemme. Se on kaiverrettu myös vihkisormukseen.

2 kommenttia:

  1. Kaunis rakkauden alku. Mieleen tulee ensimmäinen kirje korinttilaisille 13: 1-7.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitipä heti katsoa mikä kohta se oli. Ihan tuttuhan tuo näkyikin olevan. En yleensä muista tarkasti mikä mikäkin kohta on. Se kohta on hyvä määritelmä siitä, mitä rakkaus on. Ei pelkkää tunnetta vain. Metsätyttö

      Poista