keskiviikko 6. syyskuuta 2017

Tähän aamuun

"Silloin neito iloitsee karkeloiden, nuoret ja vanhat yhdessä riemuitsevat. He ovat saaneet kärsiä, mutta minä muutan heidän surunsa riemuksi, lohdutan ja ilahdutan heitä." Jer. 31:13 (1992 käännös)




"On hyvä palata kotiin, Jeesus. On hyvä palata kylmiltä kaduilta ja tiettömiltä taipaleilta. Pitkään jo kaipasin luoksesi, vaikka en osannut kaipuutani tunnistaa. Tiesin vain kulkevani väärässä paikassa, monien vaarojen ympäröimänä. Sinä odotit minua. Sinä arvelit minun palaavan, olit kuin valmiiksi valmistautunut juhlaan. Otit minut luoksesi kodin lämpöön. Annoit ruokaa ja annoit minun levätä, niin että jaksoin taas jatkaa matkaa, mutta nyt vain oikeaan suuntaan.

Sinä odotit minua niinkuin rakastava isä lastaan. Odotatko meitä kaikkia samalla tavoin? Oletko valmistanut aterian kaikille eksyksissä oleville jo valmiiksi? Kuinka voit näin rakastaa omaisuutesi tuhoajia, eksyneitä tuhlaajalapsiasi? Elämämme kärsimyksetkin sinä muutat pöydässäsi armoksi. Nuoret ja vanhat saavat yhdessä riemuita luonasi. Muutat surumme riemuksi ja lohdutukseksi ja ilahdutat meitä. Sydämeni hiljenee ja kiitos täyttää mieleni. En kaipaa enää muualle."  

Juha Vähäsarja/Joka päivä armon suojassa




Minua puhutteli tänä aamuna nämä  tekstit.
 Hyvää keskiviikkoa sinulle!

---

Kuvat ovat muutaman päivän takaa illan auringonlaskusta.

10 kommenttia:

  1. Hyvää kesiviikkoa myös sinulle. Kaunis teksti ja kauniit kuvat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänä aamuna on ilahduttanut myös kauniisti paisteleva aurinko:) Kylmää tosin oli aamuvarhaisella. Tänään menemme ehkä Enoon; Viktor Klimenkoa kuuntelemaan. Hän on Parempi Arki ry:n tilaisuudessa klo 14. Sattumalta huomasin pari päivää sitten tuon.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Onneksi sitä aurinkoa onkin tosiaan piisannut ihan tänne iltapuolelle asti:)

      Poista
  3. Niin kaunis teksti..ja tosi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minua puhutteli varsinkin tuo, että meille on jo ikäänkuin juhlat laitettu valmiiksi, koska meitä odotetaan jo:)

      Poista
  4. Kaunis postaus😍 Leppoisaa keskiviikkoa sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mukava tämä päivä olikin. Iltapäivällä kävimme Klimenkoa kuuntelemassa naapurikunnassa. Joskus kauan sitten toivoin, että saisi häntä kuulla ja nyt olen saanut sitä iloa jo muutaman kerran:)

      Poista
  5. Haluan uskoa, että Jumala odottaa meitä kaikkia samalla tavoin :) Muuten olisi vaikea kertoa evankeliumia.

    VastaaPoista