sunnuntai 23. huhtikuuta 2017

Ottakoon kuka tahtoo

Tässä aamuna eräänä tuli yksi neito luokseni ja pyysi minua tekemään hänelle voileivän. Olisihan hän voinut sen itsekin tehdä, mutta tein kuitenkin. Toinenkin ilmoitti haluavansa. Kohta ne otettiin ja syötiin. Pian tuli toinen uudestaan pyytämään, jälleen nousin tämän puuhasteluni parista leipää voitelemaan. Nytpä päätin voidella samantien kaksi, sillä ajatuksella, että syököön kuka tahtoo. Ja niinhän ne siitä äkkiä hävisivät, valmiiksi tehdyt leivät.




"Ottakaa ja syökää..." Juokaa tästä kaikki..."  "tulkoon minun tyköni ja juokoon..."  Niin sanoi eräs kerran, joka teki meille valmiiksi jotain paljon parempaa kuin parit voileivät!  Vaikka paistoihan Hän erään kerran rannalla kalaakin ystävilleen...

"Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: 'Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon." Joh. 7:37

"Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: 'Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: 'Juokaa tästä kaikki; sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi." Matt. 26:26-28 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti