keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Raamattuhaaste 2/5

"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." Joh. 14:1-4

Kun olin lapsi, isäni halusi minun lukevan hänelle ääneen raamattua. Olin jo unohtanutkin asian, mutta kerran äitini muistutti minua asiasta. Olin joskus ihmetellyt, että miksi juuri nuo jakeet ovatkin niin jääneet mieleeni. Se luku jota luin, oli juuri tuo Joh. 14. Sitten aikanaan isän hautajaisissa pappi (Sakari Pöyhönen) luki tuon saman luvun, vaikka hänellä ei ollut tiedossa, kuinka mieluinen luku se isälleni oli ollut. Ja mieluinenhan tuo on minullekin.

2 kommenttia:

  1. Minua tämä lohduttaa, välillä kun tuntuu ettei täällä maanpäällä ole kotia, on juureton olo, kun on lähtenyt synnyiseudultaan pois.

    VastaaPoista
  2. Se on just näin! Sama juureton olo mullakin...

    VastaaPoista